„Nepodceň to. Zapni světlo.“ Nová kampaň přesvědčuje cyklisty k celodennímu svícení
„Nepodceň to. Zapni světlo.“ Nová kampaň přesvědčuje cyklisty k celodennímu svícení
Proč svítit i přes den?
Les, tunel, stín, protisvětlo. To jsou místa a situace, ve kterých jste pro projíždějící auta téměř neviditelný cyklista. „Vliv denního svícení na pokles počtu nehod u aut už potvrdila nejedna zahraniční studie. Jsme přesvědčení, že celodenní svícení na kole může předcházet i nehodám, ve kterých je angažovaný cyklista. Proto tato osvěta,“ popisuje motivaci ke vzniku kampaně Zuzana Roubíčková, marketingová managerka společnosti Schindler, hlavního iniciátora akce.
Celodenní svícení na kole snižuje riziko nehody a souvisejících zranění o 19 %. To zjistili dánští vědci už v roce 2005.
Teď k permanentnímu svícení na kole nabádá nová osvětová kampaň „Zapni světlo“. Iniciativu už veřejně podpořili snowboardcrossařka Eva Samková nebo biker-youtuber Damjan Siriški, ale ambasadorem akce je především každý dobře osvětlený cyklista.
Jasný vzkaz někdejšího bývalého profesionála Jana Hrušky
Kromě Honzy Hrušky akci veřejně podpořili i snowboardcrossařka a olympijská vítězka Eva Samková, biker-youtuber Damjan Siriški a ultramaratonská cyklistka Peggy Marvanová.
„Čím víc nás přes den svítí. Tím dřív se rozsvítí v hlavě i ostatním a dojde jim, že svícení na kole i ve dne smysl má. Však základní světla na kolo stojí jen pár stovek, ale jízda bez osvětlení nás může stát i život. A to je cena, kterou asi nikdo nechce zaplatit,“ shrnuje poslání kampaně Roubíčková.
Vedle cyklistického velkoobchodu Schindler spol. s r. o. stojí za osvětovou akcí ještě Tým silniční bezpečnosti, cyklistický tým Ghost Team a síť cykloprodejen Mojekolo.
Zapojená místa pak budou zveřejňována na webu www.zapnisvetlo.cz mezi podporovateli kampaně.